تحقیق کلمه کلیدی

آموزش تحقیق کلمه کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی ، عبارتی است که کاربران در کادر جستجو وارد می کنند و از طریق آن وارد سایت ما می شوند.

کلمه کلیدی می تواند یک کلمه ای باشد، مثل خیاطی، شکلات یا سئو . این کلمات تک سیلابی خیلی هدف کاربر از جستجو را برای ما مشخص نمی کنند و کسب رتبه روی این عبارات سخت تر است.

کلمه کلیدی لانگ تیل – long tail

این کلمات کلیدی معمولا شامل 3 یا 4 کلمه می شوند و هدف کاربر از جستجو برای ما آسان تر است. نوشتن محتوا بر اساس نیاز کاربر بسیار آسان تر و متناسب با نیاز کاربر خواهد بود. برای سئو محلی بسیار مناسب هستند مثل آموزشگاه آشپزی در تهران یا آموزش سئو سایت و یا طرز تهیه شکلات خانگی.

شما در این جا راحت تر می توانید بفهمید کاربر دقیقا به دنبال چه چیزی است و محتوای خود را بر اساس آن بنویسید.

چگونه تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهیم؟

اول از همه جامعه هدف خود را بشناسید. چه افرادی قرار است محتوای شما را بخوانند و به دنبال چه چیزی هستند.باید بدانید کاربر با جستجوی کلمه کلیدی به دنبال چه نوع محتوایی است، مقاله، ویدئو یا صفحه کتگوری .

بررسی رقبا

 رقبای شما روی چه کلمات کلیدی کار کرده اند. با بررسی مقالات و صفحات فرود آنها می توانید ببینید چه کلماتی را در هدینگ های خود استفاده کرده اند. همچنین می توانید تصاویر آنها را بررسی کنید، معمولا سعی می کنیم در alt تصاویر کلمه کلیدی خود را بگنجانیم. بخش دیگری که می توانید در سایت رقبا بررسی کنید، کامنتها است. در بخش کامنتها سوالاتی را می بینید که کاربران جواب خود را در متن نیافته اند و منبع خوبی برای تولید محتوای جامع و کامل است.

پیشنهادات گوگل

کلمات کلیدی که پیدا کرده اید را در گوگل جستجو کنید، در بخش پیشنهادات گوگل در پایین صفحه می توانید حدود 10 کلمه کلیدی پیشنهادی دیگر را ببینید. در جستجو ها به زبان انگلیسی people also asked هم نمایش داده می شود، که سوال هایی را نشان می دهد که کاربران در ادامه این کوئری پرسیده اند. من در جستجو های فارسی این گزینه را خیلی ندیدم، اما می توانید از مشابه لاتین کلمه کلیدی خود استفاده کنید و این گزینه را نیز مشاهده کرده و در برنامه محتوایی خود آنها را نیز در نظر بگیرید.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

تا اینجای کار از هیچ ابزاری استفاده نکردیم، اکنون قصد دارم  چند ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی به شما معرفی کنم.  می توانید ازkeywordsheeter , semrush , google planner , keywordtools  و سایر ابزارها برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید. moz خیلی گزینه خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی نیست.

تبلیغات گوگل

اگر از تبلیغات گوگل استفاده کرده باشید، گزینه های خوب و پر جستجویی را به شما پیشنهاد می دهد و منبع خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی است.

انجمن ها، شبکه های اجتماعی و فروم

در نهایت اگر با تمام این کارها نتوانستید تمام کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود را پیدا کنید، هشتگ های اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پر بازدید را بررسی کنید.به انجمن ها و فروم ها سر بزنید و سوالات کاربران را ببینید.به احتمال زیاد، این سوالات محتوای مناسبی در نت ندارند که افراد در انجمن ها به دنبال پاسخ سوال خود هستند.

برای موفقیت در سئو از کلمات کلیدی لانگ تیل شروع کنید، پس از کسب رتبه در آنها به دنبال کلمات کلی تر و تک سیلابی بروید.

google search console هم جای خیلی خوبی هست که ببینید وضعیت کلمات شما در حال حاضر چگونه است، روی چه کلماتی رتبه دارید و برای چه کلماتی باید تلاش کنید تا رتبه بهتر کسب کنید.

3 پاسخ
  1. Coralyn Gardiner Heida گفته:

    Hey great weblog, just looking about some blogs, appears a pretty nice platform youre making use of. Im currently using WordPress for a couple of of my web sites but looking to change 1 of them more than to a platform comparable to yours as being a trial run. Anything in specific youd recommend about it? Coralyn Gardiner Heida

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *