چگونه سایت خود را هم برای گوگل و هم پینترست بهینه سازی کنیم

به عنوان یک صاحب کسب و کار حتما می دانید که چقدر گوگل برای بیزینس شما اهمیت دارد. استفاده از تکنیک های سئو برای بهینه سازی سایت شما و نمایش در نتایج جستجوی گوگل، ضروری است.
با وجود رقابت بالا، حتی بین کسب و کارهای تخصصی، اکنون داشتن استراتژی سئوی خوب نسبت به هر زمان، اهمیت بیشتری دارد. اما این منحصر به گوگل نیست. امروزه حضور کسب وکار شما در پینترست نیز به همان اندازه دارای اهمیت است. کسب وکار شما در پینترست هم باید نمایش داده شود.
ممکن است فکر کنید حوزه فعالیت من اقتصادی، آی تی، مالی و غیره است و پینترست جایی برای نمایش مدل مو و دکوراسیون خانه است. اما باید بگویم کاملا در اشتباهید.
Pinterest یک موتور جستجو گسترده است، که ماهانه 250 میلیون کاربر دارد. تقریبا هر محصولی که فکرش را بکنید، در پینترست مخاطب دارد.

چرا فعالیت در پینترست اهمیت دارد؟

تقریبا مردم هر روزه از پینترست خرید می کنند. شاید هنوز در ایران این کار خیلی مرسوم نباشد و مردم بیشتر از طریق اینستاگرام خرید کنند، اما بزودی شاهد این تغییر در ایران نیز خواهیم بود. درحال حاضر با جستجو در گوگل، بسیاری از نتایج مربوط به پینترست، هستند.
وقتی فردی محصول شما را پین یا سنجاق می کند، مخاطبان بیشتری آن را می بینند، در نتیجه در جستجوهای بیشتری نمایش داده می شود و شانس بیشتری برای فروش آن خواهید داشت. همچنین پینترست، کمک می کند تا ترافیک زیادی را می تواند به سمت سایت شما هدایت کند.
درحالی که کسب رتبه در گوگل ممکن است، ماه ها طول بکشد، کسب رتبه در پینترست، ممکن است تنها در یک روز و آن هم در روز پین کردن آن، رخ دهد. بنابراین مطمئن باشید، فعالیت در این شبکه اجتماعی رایگان، برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

چگونه بهینه سازی سایت خود را دو برابر کنیم؟

منظور از بهینه سازی دوبرابر، بهینه سازی برای سایت موتورجستجو و پینترست است. در ابتدا 5 نکته در مورد سئو برای موتور جستجو به شما می گویم.

1- تحقیق کلمات کلیدی

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی قبل از نوشتن هر پست وبلاگ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشتن یک مقاله خوب به زمان و تلاش نیاز دارد. تحقیق درباره اینکه افراد هنگام جستجوی موضوع شما از چه کلماتی را استفاده می کنند و سپس با آن ها مقاله را بنویسند ، انجام این کار تضمین می کند که تلاش شما هدر نمی رود. این همان تحقیق کلمات کلیدی است، که به طور کامل در مقاله تحقیق کلمات کلیدی توضیح داده ام.
وقتی افراد به دنبال یافتن اطلاعات در اینترنت هستند ، به ندرت فقط یک کلمه را بیان می کنند. بیشتر افراد سوالی را می پرسند یا بیش از یک کلمه به عنوان عبارت کلمه کلیدی وارد می کنند، که در سئو به کلمه کلیدی long tail معروف است. عبارات کلمات کلیدی برای SEO شما بسیار مهم هستند، زیرا به مخاطبان شما کمک می کند تا شما را پیدا کنند. اگر از عباراتی استفاده کنید که افراد در جستجوی خود استفاده می کنند ، به احتمال زیاد وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده می شود.
نکته: از کلمات کلیدی پر رقیب و متداول که کسب رتبه روی آنها سخت است، استفاده نکنید . درعوض ، روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید، زیرا رتبه بندی آنها بسیار آسان تر است و می توانند مخاطبان بیشتری را به سایت شما جذب کنند.

2- سئو داخلی

منظور از سئو داخلی یا on page seo انجام کارهایی در سایت است تا بهتر توسط موتور جستحو خوانده شود.

این موارد شامل:
عنوان، هدینگ ها، ,URL سایت، محتوا ، لینک سازی داخلی ، سئو و بهینه سازی تصاویر می شود. وقتی تصاویر سایت خود را بهینه سازی می کنید، شانس دیده شدن سایت شما، در جستجوی تصاویر افزایش می یابد.

3- سئو خارجی

سئو خارجی یا off-page seo مجموعه فعالیت هایی است که خارج از سایت و با هدف بهبود رتبه انجام می دهید. مانند لینک سازی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی. اساساً هر فعالیت ایجاد کننده ترافیک که در وب سایت یا وبلاگ خود انجام ندهید ، سئو خارج از صفحه محسوب می شود. هر بار که شخصی پست شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد ، این پیام را به گوگل ارسال می کند که افراد به محتوای شما اهمیت می دهند و این مهم است.
نکته: حتما دکمه به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به راحتی در دسترس قرار دهید. اگر کاربران مجبور باشند به دنبال آن بگردند، از به اشتراک گذاری محتوای شما، پشیمان می شوند.
لینک سازی یا بک لینک برای سئو و رتبه بندی بسیار مهم است. اساساً ، شما می خواهید سایر وب سایت هایی با اعتبار بالا به وب سایت شما لینک دهند، زیرا این امر باعث می شود گوگل از اهمیت محتوای شما مطلع شود. با ارسال پست مهمان در وبلاگ های دیگر و فعالیت در فروم ها می توانید بک لینک خود را افزایش دهید.

4- سرعت وب سایت

یکی از مهمترین موضوعات در مبحث سئو، سرعت وب سایت است. اگر ساعت شما به کندی بارگذاری شود، کم کم از نتایج جستجو حذف می شود، زیرا کاربران حوصله صبر کردن ندارند و خیلی زود سایت شما را برای همیشه ترک خواهند کرد.

5- نوشتن محتوای با کیفیت

نوشتن محتوای خوب سنگ بنای موفقیت محتواست. محتوای جامعی بنویسید ، که اصول سئو در آن رعایت شده است. هر چقدر محتوای شما جامع تر باشد، شانس موفقیت شما بیشتر است.
علاوه بر این ها، نوشتن محتوای با کیفیت تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت شما خواهد داشت و به شما در ایجاد اقتدار ، تخصص و اعتماد با مخاطبان نیز کمک می کند.

5 نکته سئو برای رتبه بندی وب سایت در پینترست

تا اینجا نکات سئو سایت را به شما گفتیم، حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه سایت خود را برای پینترست سئو کنیم.

1- از اکانت تجاری پینترست استفاده کنید

حساب کاربری تجاری پینترست رایگان است و امکانات بیشتری نسبت به حساب کاربری شخصی دارد و شما می توانید به آمارها و تجزیه و تحلیل ها دسترسی پیدا کنید.

2- Rich Pins را فعال کنید و کسب و کار خود را در پینترست ادعا کنید.

وقتی حساب کاربری خود را در پینترست تجاری می کنید، می توانید وب سایت خود را تایید کرده و درخواست Rich Pins کنید.

3- بهینه سازی تصاویر برای پینترست

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، گوگل اطلاعات عکس را از روی تگ alt می خواند، پینترست نیز همین کار را می کند.
مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در نام فایل تصویری خود و همچنین برچسب alt قرار دهید. همچنین می توانید هشتگ هایی را در برچسب alt خود اضافه کنید که Pinterest آنها را برداشته و با استفاده از آن هشتگ در فید پین های دیگر قرار می دهد.
نکته: بهتر است سایز pinهای خود را 600×900 انتخاب کنید.این باعث می شود که آنها کمی بیشتر خوب دیده شوند.

4- پروفایل پینترست خود را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید

همانطور که پست های وبلاگ شما نیازمند کلمه کلیدی هستند، پروفایل پینترست شما نیز باید شامل کلمات کلیدی باشد. استفاده از کلمات کلیدی هدف به دریافت رتبه پین های شما در نتایج جستجو پینترست و سایر موتورهای جستجو کمک می کند.
با نوشتن کلمات کلیدی که افراد آنها را جستجو می کنند، یافتن پروفایل خود را برای آنها آسان کنید.

  • نام پروفایل و بایو
  • نام و توضیحات board
  • توضیحات پین ها (و نام عکس)

5. استراتژی پین استراتژیک

خب، تا اینجا وب سایت و حساب کاربری خود را در پینترست، بهینه سازی کرده اید، وقت آن رسیده که از نظر استراتژِیک پین ها را اضافه کنید.
این روش پین کردن با در نظر گرفتن سئو است:
یکی از پست های خود را که از نظر کلمات کلیدی غنی و مرتبط است انتخاب کنید و آن را به board مرتبط پین کنید. آن را به صورت catch all یا best ofپین نکنید و دقیقا مشخص کنید مربوط به کدام board است. این کار به این خاطر است که می خواهید به پینترست بگویید که این پین راجع به چیست، تا در دسته بندی درستی در نتایج جستجو قرار بگیرد.
حالت ایده آل آن است که هر پین را در board ای قرار می دهیم که دقیقا با نام آن یکی باشد. به عنوان مثال برای مقاله هک رشد، آن را در borad “هک رشد” قرار دهید نه ” ایده های خلاقانه من برای جذب مشتری” زیرا هیچ کس ایده های خلاقانه من برای جذب مشتری را جستجو نمی کند، اما افراد هک رشد را جستجو می کنند. این نکته را برای تمام پست های خود رعایت کنید. هنگامی که این 10 نکته را اجرا کردید ، وب سایت خود را هم برای Google و هم برای Pinterest با موفقیت بهینه سازی خواهید کرد.
به نظر می رسد این 10 تکنیک سئو کمی سخت باشد ، اما من به شما اطمینان می دهم که انجام آن ارزشش را دارد. امیدوارم این استراتژی ها به رونق کسب و کار شما در سال جاری کمک کند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *